از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون هزار و سه مادر باردار در استان فارس به این بیماری مبتلا شدند.
کد خبر: ۹۲۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 02 December 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از این تعداد، ۱۲ مادر باردار به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، همچنین ۳ مادر باردار نیز به رغم تلاش‌های شبانه روزی تیم‌های درمانی، جان خود را از دست دادند.

دکتر عبدالرسول همتی به مادران باردار تاکید کرد: برای حفظ سلامتی خود و فرزندشان، رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند و از هرگونه دورهمی و مراسم دوری کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه ۳۶ نفر در روز گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به دو هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه افزود : از مجموع فوتی ها هزار و ۲۵۲ مورد مربوط به شیراز؛ ۲۰۲ مورد مرودشت؛ ۸۱ مورد کازرون؛۶۷ مورد آباده؛ ۵۴ مورد داراب؛ ۳۹ مورد ممسنی؛ ۳۷ مورد اقلید؛ ۳۴ مورد کوار؛ ۳۲ مورد لامرد؛ ۳۱ مورد سپیدان؛ ۳۰ مورد نی ریز؛ زرقان و خرامه هر کدام ۲۹ مورد؛ استهبان و خرم بید هر کدام ۲۸ مورد؛ ۲۴ مورد قیروکارزین؛ ۱۹ مورد فیروزآباد؛ ۱۷ مورد رستم؛ زرین دشت، پاسارگاد، ارسنجان و سروستان هر کدام ۱۶ مورد؛ ۱۳ مورد بوانات؛ مهر و بیضا هر کدام ۹ مورد؛ ۶ مورد کوه چنار؛ ۵ مورد فراشبند؛ سرچهان و بختگان هر کدام یک مورد و مابقی جانباختگان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان بوده است .

وی اظهارداشت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۵۰۱ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۴۹ هزار و ۸۲ مورد مثبت شناسایی شده است.

دکتر همتی، آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۱۳۷ هزار و ۶۴۵ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: هم اکنون هزار و ۶۲۴ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، همچنین ۳۱۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به شهروندان توصیه کرد: با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از تردد‌های غیرضرور، می‌توان از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پیشگیری کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار